15 nov

Lancering van het merk STEF in Nederland

In november 2017 heeft STEF ervoor gekozen om zijn activiteiten onder te brengen onder één merknaam om de voetafdruk in Nederland en in Europa te versterken

STEF, de Europese leider voor koellogistiek, heeft ervoor gekozen zijn Nederlandse aanwezigheid te versterken door één merknaam te gebruiken voor alle lokale activiteiten. Het merk STEF is nu zichtbaar in zeven Europese landen.

Een sterk erfgoed en een lange aanwezigheid.

STEF is in 2014 begonnen in Nederland met de aankoop van SPEKSNIJDER TRANSPORT, een bekende specialist voor voedingsmiddelentransport en logistiek. Deze aanwezigheid werdis in 2016 versterkt met de aankoop van VERS-EXPRESS en een minderheidsdeelneming in NETKO. De ontwikkelingsstrategie van STEF was ook hier weer gebouwd op een langdurig partnership en wederzijds begrip met de klanten via bekende lokale partners en teams.

STEF heeft in Nederland nu 350 werknemers en 20.000 mop drie vestigingen: Bodegraven (154.000 m2), Eindhoven (2000 m2) en Raalte (2500 m2).

De lancering van het merk STEF in Nederland vertegenwoordigt een natuurlijke samensmelting van deze activiteiten en verbindt de Nederlandse spelers uit de voedingsindustrie nog sterker met de Zuid-Europese markten via het internationale STEF-netwerk van 225 vestigingen in heel Europa.

Een groeiende internationale voetafdruk

STEF’s Europese geschiedenis begon in 1989 toen de Groep begon met zijn activiteiten voor koeltransport en logistiek in België, Portugal en Spanje. Sindsdien is STEF nooit gestopt met investeren in verschillende vestigingen binnen Europa en bevindt zich nu in 7 landen (Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, België, Zwitserland en Nederland).

Deze groeiende voetafdruk heeft de Groep geholpen zich te positioneren als belangrijke partner voor Europese groepen binnen de voedingsindustrie evenals lokale spelers die transport- en logistieke oplossingen nodig hebben voor nationaal gebruik evenals import- of exportoplossingen.

Lancering van het merk STEF in Nederland: